re-chippen Sigma lens

Er zijn honderden verschillende objectieven te koop die behoorlijk kunnen verschillen in kwaliteit. Bespreek hier welk objectief jij nodig hebt..
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
ruiterde
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

re-chippen Sigma lens

Bericht door ruiterde » zo 20 okt 2013, 15:36

Ik heb een (oude) Sigma 170-500 |(F5-F6.3) ooit gekocht voor een safari in het analoge tijdperk (1998), nog in prima conditie. Daar hij een error geeft op een digitale body en ik het bereik niet nodig heb/had is hij op zolder terecht gekomen.
Nu blijkt de error te komen door een chip in de lens. Ik las in eerdere topics en andere fora dat je dan een andere chip er in moet laten plaatsen en dat dit kan bij Sigma Benelux in Houten, maar kan niet iets vinden op de site en helpdesk is pas een maandag weer bereikbaar. Of zijn er ook andere mogelijkheden, waar en bij wie moet ik dan zijn en wat zijn ongeveer de kosten waaraan ik moet denken om dit te laten doen?

En is het (nog) verstandig om deze lens te laten rechippen? serienummer is 1029363 of kan ik dit ook zelf proberen. In dierentuin of enkele keer op vakantie kom ik tekort met 200mm.

Alvast bedankt voor jullie reacties

grt
Rob

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable