Welke macrolens: 60mm of 90mm?

Er zijn honderden verschillende objectieven te koop die behoorlijk kunnen verschillen in kwaliteit. Bespreek hier welk objectief jij nodig hebt..
Luc Vancamp
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Welke macrolens: 60mm of 90mm?

Bericht door Luc Vancamp » wo 12 okt 2016, 14:35

Beste,

90mm, verdere van uw onderwerp (insekten e.d.), meer controle over de achtergrond (zéér belangrijk). Ik heb zelf een 150mm.

Maar indien je dode onderwerpen fotografeert in een studio, kies dan maar een 60mm.

Grtjes
Luc

Roland1946
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Welke macrolens: 60mm of 90mm?

Bericht door Roland1946 » zo 06 nov 2016, 15:28

Het is inderdaad een kwestie van wat je er allemaal van verlangt, ik heb een 90mm van Tamron met stabilisatie en onlangs heb ik mij de Sigma 150mmx2.8 aangeschaft, Beide zijn goed maar daar ik graag bloemen, vogels en vlinders trek gebruik ik steeds de 150mm, ja kan dan een eind van uw onderwerp staan maar het is ook mogelijk van op een afstand van 38 cm opnames te nemen.

Plaats reactie