Nikon 80-400

Er zijn honderden verschillende objectieven te koop die behoorlijk kunnen verschillen in kwaliteit. Bespreek hier welk objectief jij nodig hebt..
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Etienne
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Nikon 80-400

Bericht door Etienne » vr 16 feb 2018, 00:28

Beste forumleden
Zijn hier op het fotum die werken met een Nikon 80-400 mm lens?
Zoja, wat zijn je ervaringen + of -
Ik stel deze vraag hier omdat ik overweeg in de nabije toekomst deze lens aan te schaffen.
Mvg.

WimN
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Nikon 80-400

Bericht door WimN » wo 21 mar 2018, 14:25

Dag Etienne,

Ik heb deze lens nu een tijdje en ben er zeer tevreden over.
De focussnelheid is erg goed en ook de scherpte van de lens is top.
Ik zit regelmatig in een vogelhut en heb ook met een 1.4 converter gewerkt met deze lens.
Scherpte blijft top.

Net nadat ik deze lens gekocht heb, kwam de 200-500 F5.6 lens.
Deze is natuurlijk ook te overwegen.

mvg,
Wim

Etienne

Bericht door Etienne » zo 25 mar 2018, 01:31

Bedankt voor je reactie.
Mvg.

Https://www.fotografie-etienne.be

Kika83

Bericht door Kika83 » di 27 mar 2018, 07:43

Hi Etienne,

Ben je ervoor gegaan uiteindelijk? Of ben je nog in de vergelijkingsfase? Een goede vriend van me is erg tevreden over de 80-400, vooral omdat ie redelijk handzaam is en zeker scherp fotografeert. Uiteindelijk is een lens als de 200-500 F5.6 toch wel scherper, hoor, maar voor hem was die wendbaarheid ook erg belangrijk. Toch schijnt de 200-500 weer een hele goede IS te hebben, dus dat kan weer compenseren natuurlijk.

Ik heb zelf lang gedaan over het kiezen tussen Nikon en Canon, dat waren wel de twee merken die ik graag serieus wilde overwegen, dus was natuurlijk ook naar lenzen en dergelijken aan het kijken. Erg leuk ook om te zien wat je allemaal kunt met een goede lens! Ben zelf echt level beginner, maar die vriend van me neemt me een beetje onder zijn vleugel, dus daar leer ik veel van - super fijn :-)

Nou, succes ermee - ben benieuwd wat je ervaringen gaan zijn!

Groetjes,
Nicoline

Etienne

Bericht door Etienne » vr 30 mar 2018, 22:32

Het bereik van de 80-400 is eigenlijk wat ik zoek. De 200-500 is teveel mm voor mijn volgende uitstap.
Ik polste voor gebruikers die deze lens werkelijk in gebruik hebben en dus hun ervaringen kunnen delen, die mij kunnen overtuigen.
Tot op heden werkte ik enkel met vaste brandpunten.

Plaats reactie