Revolutionaire nieuwe camera; de Light 16

Aankondigingen van nieuwe producten en andere nieuwtjes op fotografie gebied.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Mirjam Hartog
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Revolutionaire nieuwe camera; de Light 16

Bericht door Mirjam Hartog » vr 09 okt 2015, 20:53

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn maar ik heb de neiging om er direct één te gaan reserveren; http://www.apparata.nl/nieuws/de-light- ... aken-15190

reinoud
Contacteer:

Re: Revolutionaire nieuwe camera; de Light 16

Bericht door reinoud » za 10 okt 2015, 00:19

de eerste regel op Internet: if it sounds too good to be true, it usually is.

Ik zie nog wel een groot aantal nadelen aan de specs hier. Laten we eerst maar eens kijken hoe dat ding in de praktijk bevalt.
En eigenlijk kijk ik meer uit naar revolutionair nieuwe foto's. En die maakt de fotograaf nog steeds...

Mirjam Hartog
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Mirjam Hartog » za 10 okt 2015, 21:49

Ik denk dat ik, als ik hem wil kopen, uiteindelijk voor de 2.0 versie zal gaan. Ik ben wel benieuwd naar de nadelen die jij ziet? Inderdaad; creativiteit is het belangrijkste en dan is het een voordeel als je geen omkijken hebt naar de techniek. :-)

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » zo 11 okt 2015, 00:55

Mirjam Hartog schreef:Ik denk dat ik, als ik hem wil kopen, uiteindelijk voor de 2.0 versie zal gaan. Ik ben wel benieuwd naar de nadelen die jij ziet? Inderdaad; creativiteit is het belangrijkste en dan is het een voordeel als je geen omkijken hebt naar de techniek. :-)
Nadelen: hij lijkt me enorm onergonomisch. Niet echt veel zoom mogelijkheden. Geen aansluiting voor een flitser.
Creativiteit zit in mijn hoofd. Mijn camera is een van de gereedschappen die ik gebruik om tot het beeld te komen dat ik heb bedacht. Verder zijn dat de achtegrond, het licht (natuurlijk licht / continulicht / flitslicht), de mensen, het moment... Techniek zal altijd nodig blijven. Ik kan nu ook best de tekortkomingen van de techniek van mijn camera compenseren in photoshop. Ik kan de camera zelfs helemaal weglaten en alles tekenen.

Mirjam Hartog

Bericht door Mirjam Hartog » zo 11 okt 2015, 11:12

Voor mij wel ergonomisch heel gunstig want sjouwen met camera's en lenzen is voor mij fysiek een hele zware belasting, 't is maar hoe je het bekijkt :-) Geen flitser; je moet het inderdaad doen met het licht dat aanwezig is. Als je daar invloed op wilt uitoefenen dan kun je misschien wel een externe flitser gebruiken? Ik vind het in elk geval een hele interessante ontwikkeling.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » zo 11 okt 2015, 11:58

je moet die externe flitser ergens mee aansturen...

Plaats reactie