Auteursrecht en linken

Aankondigingen van nieuwe producten en andere nieuwtjes op fotografie gebied.
primefoto

Re: Auteursrecht en linken

Bericht door primefoto » di 16 feb 2016, 16:48

StonePhotography schreef:
primefoto schreef:Alles wat je op FB plaatst heb je toestemming voor gegeven dat anderen en FB hiervan gebruik mogen maken.
Dat staat in de voorwaarden. Wil je dat niet moet je het dus niet op FB plaatsen.
Dank voor het lezen en het geven van een reactie.
Het gaat er echter over dat er eenlinkgemaakt is vanuit Flickr naar Facebook.
En daar heb ik geen toestemming voor gegeven.
Maar d.m.v. van de link wordt er op Facebook een foto gegenereerd!
Ik had het niet helemaal goed gelezen dus. Nu wel en dan is het ook simpel.
Als je de foto zelf niet op FB hebt geplaatst mag het inderdaad niet en is er schending van het auteursrecht, mits je de foto op Flickr niet ingesteld hebt als Public domain of Attribution. Dat kun je instellen.
Er zijn geen regels voor goede foto's, er zijn alleen goede foto's. Ansel Adams
FLICKR

kees_k_52

Bericht door kees_k_52 » di 15 mar 2016, 17:54

Ik lees een hoop meningen die allemaal beetje in de buurt komen, maar dit is wat er speelt. In soortgelijke gevallen heeft de rechter het volgende bepaald. Delen, linken, retweeten en dergelijke is een essentieel onderdeel van social media. Door het plaatsen van een foto op social media geeft je om die reden stilzwijgend je toestemming daarvoor.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » di 15 mar 2016, 17:59

kees_k_52 schreef:Ik lees een hoop meningen die allemaal beetje in de buurt komen, maar dit is wat er speelt. In soortgelijke gevallen heeft de rechter het volgende bepaald. Delen, linken, retweeten en dergelijke is een essentieel onderdeel van social media. Door het plaatsen van een foto op social media geeft je om die reden stilzwijgend je toestemming daarvoor.
Heb je een bron?

Plaats reactie