Nieuwe Canon EOS1 D X

Aankondigingen van nieuwe producten en andere nieuwtjes op fotografie gebied.
Plaats reactie
fotoutrecht

Nieuwe Canon EOS1 D X

Bericht door fotoutrecht » wo 23 nov 2011, 23:43

Vandaag was ik uitgenodigd bij Canon om hun nieuwste camera te bekijken de Canon EOS1 D X en te voelen,hoe ligt hij in de hand,hoe stelt hij scherp(na al de problemen van vroeger) en belangrijkste voor iedereen die aanwezig was is hij snel te leveren.
Om met het laatste te beginnen volgend jaar maart, en hoeveel stuks?
De eerste zending zal niet iedereen die besteld heeft, direct kunnen bezitten.
Nederland is klein, dus verhoudingen gewijs krijgen we minder camera's dan, bv Duitsland.
Er zal genoeg over deze camera geschreven worden,maar gevoelen matig zit het deze keer wel goed, ze hebben nu echt geluisterd naar de fotografen, dus knoppen op de juiste plaats, scherpstel functie in een groep,beter en sneller in stellen ervan, oa.met symbolen,we hebben wat buiten gefotografeerd,de mist trok op dus het gebouw was een mooi onderwerp,wit en een paar wolken,glinsterende ramen,ja belichting ging goed en scherpstellen op de ramen ging gemakkelijk, geen haperingen van zoeken naar een scherpstelpunt en nog veel meer eenvoudige ingrepen op je camera en ja natuurlijk het heerlijke geluid van 14 beelden per sec.dat doet me aan vroeger denken toe ik nog de analoge 14 beelden camera had.
Voor sport en snelle aktie's een must.

Elja
Beheerder
Contacteer:

Re: Nieuwe Canon EOS1 D X

Bericht door Elja » do 24 nov 2011, 08:17

Wordt volgens mij een mooie camera!
Ben je van plan er een aan te gaan schaffen?

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio

fotoutrecht

Bericht door fotoutrecht » do 24 nov 2011, 09:30

Misschien,maar je weet dat ik steeds meer gaat filmen met de camera dus ik kijk nu uit naar de c300 of de canon C,ik heb begrepen dat er in Berlijn maandag en dinsdag de introductie was,van de camera's, maar niemand mocht het aanraken of vasthouden, alles achter glas, plus dat ze 4 nieuwe lenzen lieten zien,ook achter glas.
Sommige bloggers vonden het een fiasco,wil je wat meer er over weten dan moet je naar de site van Dan Chung http://www.dslrnewsshooter.com.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » za 26 nov 2011, 12:06

fotoutrecht schreef:Vandaag was ik uitgenodigd bij Canon om hun nieuwste camera te bekijken de Canon EOS1 D X en te voelen,hoe ligt hij in de hand,hoe stelt hij scherp(na al de problemen van vroeger) en belangrijkste voor iedereen die aanwezig was is hij snel te leveren.
Waarom is het zo enorm belangijk om hem supersnel te hebben? Loopt je fotografische ontwikkeling schade op als je even wacht? Zitten er functies op die je -nu je de nieuwe specs kent- absoluut niet kunt missen?

Ik ben zelf meer van het kijkt-de-kat-eerst-even-uit-de-boom-type: laat anderen maar de kinderziektes ervaren, en betaal niet de allerhoogste prijs (een nieuwe body wordt immers altijd na een tijdje goedkoper. soms sneller dan anders). En ik probeer me vooral niet gek te laten maken door alle marketing die me probeert te vertellen dat ik opeens een probleem heb dat met het nieuwe model opgelost is.
Sterker nog: ik heb ook een aantal keren juist het op één na nieuwste model gekocht. Aangezien dat opeens een stuk goedkoper is krijg je vaak meer waar voor je geld...

fotoutrecht

Bericht door fotoutrecht » za 26 nov 2011, 19:26

Waar staat het dat ik hem snel wil hebben? ik was eerder benieuwd naar de techniek en wat er van over blijft wat Canon aan fotografen heeft gevraagd.
Ik kwam tot de ontdekking iets meer dan vroeger.in de 80 jaren heeft Canon dat eerst gedaan toen ze de EOS wilden uitbrengen,in bijna elk land werden fotografen teams samengesteld,ik zat in zo'n team, die mochten vertellen wat er in en aan het fototoestel moest komen.Ik kan je wel vertellen toen de eerste EOS kwam zat er zeggen en schrijven EEN ding er in, auto focus,liever gezegd op de objectieven,de rest werd door Japan zelf samen gesteld.
Maar als het nieuwe model voldoet aan de eisen van je zelf, en dat gebeurd nu met bij fotografen die in de sport- of aktie- fotografie bezig zijn,willen ze toch zeker weten waneer hij er is.
Om in ieder geval de concurrenten voor te zijn,die dag waren er veel sport-en nieuwsfotografen van weekbladen en kranten.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » za 26 nov 2011, 19:35

fotoutrecht schreef:Waar staat het dat ik hem snel wil hebben?
Hier:
fotoutrecht schreef:Vandaag was ik uitgenodigd bij Canon
Je was er dus, en:
fotoutrecht schreef:belangrijkste voor iedereen die aanwezig was is hij snel te leveren.
je was een van de aanwezigen, en dus was de levertijd voor jou het belangrijkste.

fotoutrecht

Bericht door fotoutrecht » za 26 nov 2011, 20:42

Ik ga niet in "vandaag was ik uitgenodigd " en "belangrijkste voor ieder die aanwezig was".Voor mij was/is het belangrijkste nog steeds de techniek.daarvoor hadden ze me vroeger ook uitgenodigd.

Plaats reactie