Allround Objectief

Bespreek de nieuwste camera's, de slimste aanschaf en de handigste features van je camerabody.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
WilliWilli
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Allround Objectief

Bericht door WilliWilli » ma 09 feb 2015, 12:18

Na veel wikken en wegen veel lezen en vergelijken is men keuze nu gevallen voor nieuwe aankoop op de Canon Eos 7MarkII maar ik had daar graag een allround objectief bij gekocht maar weet niet goed welk dit voor natuur en wildlife fotografie kan mij daar iemand mee adviseren

duynduyn
Contacteer:

Re: Allround Objectief

Bericht door duynduyn » ma 09 feb 2015, 13:19

Natuur is een ruim begrip, daar valt ook vaak macro onder.
Bij "Wildlife" in Nederland kom je met een 70-300mm met IS al aardig ver op een crop-camera.
Mooie keus trouwens die 7D Mk II :P

gr
Jan

WilliWilli
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door WilliWilli » wo 11 feb 2015, 19:05

Men bestelling wordt geplaatst Canon EOS 7D Mark II en Canon EF 70-200 /4.0L IS USM dit zou moeten voor mij de interessantste allround lens moeten zijn.later wil ik daar nog een extender 2x tussen voegen voor wildlife fotografie
Graag advies als dit een goede beslissing is

duynduyn
Contacteer:

Bericht door duynduyn » wo 11 feb 2015, 19:08

WilliWilli schreef:Men bestelling wordt geplaatst Canon EOS 7D Mark II en Canon EF 70-200 /4.0L IS USM dit zou moeten voor mij de interessantste allround lens moeten zijn.later wil ik daar nog een extender 2x tussen voegen voor wildlife fotografie
Graag advies als dit een goede beslissing is
Mooie combinatie, ga je veel plezier aan beleven !

WilliWilli

Bericht door WilliWilli » vr 20 feb 2015, 09:14

Gisteren nog eens op info jacht geweest naar verschillende foto winkels om toch maar niet de verkeerde aankoop te doen De verkoper van dienst heeft mij enkele objectieven van Tamron getoond en samen enkele opnamen allerlei mee gemaakt en zowel prijs kwaliteit en garantie is dit toch om over na te denken vb de nieuwe Tamrob 16-300F/3.5-6.3Di II PZD Macro canon ziet er mij een perfecte allrounder uit

duynduyn
Contacteer:

Bericht door duynduyn » za 21 feb 2015, 23:04

WilliWilli schreef:Gisteren nog eens op info jacht geweest naar verschillende foto winkels om toch maar niet de verkeerde aankoop te doen De verkoper van dienst heeft mij enkele objectieven van Tamron getoond en samen enkele opnamen allerlei mee gemaakt en zowel prijs kwaliteit en garantie is dit toch om over na te denken vb de nieuwe Tamrob 16-300F/3.5-6.3Di II PZD Macro canon ziet er mij een perfecte allrounder uit
Is die EF 70-200 /4.0L IS USM nog wel doorgegaan ??
Een deel van het bereik van de door jou genoemde Tamron wordt ook gedekt door de
70-200 !!
Over het algemeen is het zo, dat hoe groter het zoombereik is, des te meer er aan kwaliteit ingeleverd
wordt. De 70-200mm heeft net geen bereik van 3 x, de Tamron 16-300mm net geen 19 x.

gr
Jan

WilliWilli

Bericht door WilliWilli » ma 23 feb 2015, 15:20

Nee Jan nog niks gekocht alles eerst perfect overwegen en specificaties naast elkaar leggen ook prijsverschil speelt een rol Ik zie persoonlijk geen verschil in kwaliteit tussen een merk objectief (Canon, Nikon) en een tamron maar schelen wel een stuk in prijs

duynduyn
Contacteer:

Bericht door duynduyn » di 24 feb 2015, 19:25

Is en blijft een moeilijke keuze !
In de prijsklasse tot € 600 is redelijk wat keus, Image stabilisation (IS)
bij dit soort objectieven vind ik een must :

Tamron 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC € 600 539 gram
Tamron 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD € 350 770 gram
TAMRON 18-270MM F/3.5-6.3 DI II VC PZD € 400 450 gram
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM € 450 630 gram
SIGMA 18-300MM F/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM € 560 585 gram

Bij alle objectieven, behalve de Canon, wordt een zonnekap geleverd.

Een aardige site waar je wat lenstesten kan nalezen is :
http://www.camerastuffreview.com/nl/inh ... en#filters

Ik weet niet of alle genoemde objectieven daar allemaal getest zijn !

gr
Jan

Plaats reactie