Canon of Nikon

Aankondigingen van nieuwe producten en andere nieuwtjes op fotografie gebied.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ilovephotography
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Canon of Nikon

Bericht door Ilovephotography » za 02 mei 2015, 18:50

Advies gevraagd voor de aanschaf van een nieuwe professionele digitale Canon of Nikon fotocamera. Wie kan mij adviseren? #durftevragen

PetraS
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Canon of Nikon

Bericht door PetraS » za 02 mei 2015, 21:36

NIKON natuurlijk!!! :lol: :lol: :lol:

Alle gekheid op een stokje... dat is niet zomaar te beantwoorden.
Ik raad je aan om in een foto speciaalzaak camera's van allerlei merken te bekijken, te voelen en te proberen...
technisch zullen de camera's elkaar niet veel ontlopen.
Vriendelijke groet,
Petra Sanders

If i knew how to take a good photograph,
I'd do it every time.

Edzo

Bericht door Edzo » vr 15 mei 2015, 06:19

Waarom alleen keuze tussen Canon of Nikon?
Al eens een Pentax of Sony overwogen?
Zeker ten aanzien van een Canon zou ik Pentax en Sony zeker overwegen (kwaliteit van de sensor > zie testen op DxO labs).
De reden van "maar er zijn zo weinig lenzen verkrijgbaar" vind ik zelf altijd een vreemd argument. De meeste fotografen kopen geen lenzen van > € 3.000 en de gemiddelde amateur fotograaf heeft pak hem beet maximaal 10 lenzen om uit te kiezen (en dat is al ruim geschat).
Let ook eens op hoe een camera in je hand ligt. Je loopt er toch veel mee rond. Kwalitatief scheelt het niet meer zo enorm.
Laat je vooral niet door de commercie leiden in je keuze, maar door reviews en gebruikerservaringen.

primefoto

Bericht door primefoto » vr 15 mei 2015, 15:14

Als eerste vraag ik me af of je al een DSLR hebt of beginnen wilt met een DSLR.

Je zou ook aan een mirrorless camera kunnen denken.
Daarin kun je ook pro kwaliteit vinden.
Het is compacter en lichter en sommige worden ook pro gebruikt en kunnen zich meten met DSPR camera's

Koop a.u.b. geen pro camera om dat het pro heet en er een status aan hangt.
Koop een camera die bij jou als persoon past en lekker in de hand licht en die past bij het geen je wilt fotograferen.
Misschien kun je daar iets meer over vertellen. Dan kunnen wij je ook gerichter adviseren.
Er zijn geen regels voor goede foto's, er zijn alleen goede foto's. Ansel Adams
FLICKR

Ilovephotography

Bericht door Ilovephotography » vr 15 mei 2015, 15:35

Lieve mensen, ik heb veel ervaring met fotografie. Ben alleen een tijdje uit de running geweest. Na wat winkels bezocht te hebben en verkopers de oren van hun kop te hebben gevraagd ;) overweeg ik nu om de Nikon 7100 te kopen. Iemand hier gebruikerservaring mee?

primefoto

Bericht door primefoto » vr 15 mei 2015, 18:25

Wat trekt je aan in de Nikon D7100 t.o.v. b.v. de Canon 7D Mrk II of een Fuji, Minolta of Sony Alpha.
Er zijn geen regels voor goede foto's, er zijn alleen goede foto's. Ansel Adams
FLICKR

ArjanL

Bericht door ArjanL » vr 15 mei 2015, 19:43

Ilovephotography schreef:Lieve mensen, ik heb veel ervaring met fotografie. Ben alleen een tijdje uit de running geweest. Na wat winkels bezocht te hebben en verkopers de oren van hun kop te hebben gevraagd ;) overweeg ik nu om de Nikon 7100 te kopen. Iemand hier gebruikerservaring mee?
Kijk eens rond op het forum van de Nikon Club Nederland (NCN).

Vroem

Bericht door Vroem » ma 18 mei 2015, 12:58

Ilovephotography schreef:Lieve mensen, ik heb veel ervaring met fotografie. Ben alleen een tijdje uit de running geweest. Na wat winkels bezocht te hebben en verkopers de oren van hun kop te hebben gevraagd ;) overweeg ik nu om de Nikon 7100 te kopen. Iemand hier gebruikerservaring mee?
Ja ik heb er onlangs een gekocht, hiervoor had ik de Nikon D 70 in gebruik.
Als u naar mijn foto's kijkt, laat dan a.u.b ook een reactie achter.
Bij voorbaat dank.

eelke
Contacteer:

Bericht door eelke » ma 18 mei 2015, 13:20

ga gewoon alle camera's in handen nemen. ga voelen welke het beste bij jou past en koop die.

Plaats reactie