Vraag over verwerking Sony 77 II

Het hoeft niet altijd over fotografie te gaan..
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
TedV
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Vraag over verwerking Sony 77 II

Bericht door TedV » zo 12 aug 2018, 11:23

Hallo,

Heb een vraagje over mijn onlangs aangeschafte camera Sony 77 II:

Sinds een paar dagen duurt het wegschrijven/verwerken van een foto erg lang, langer dan noirmaal. Het lijkt net alsof ik per onbewust een instelling heb veranderd.
Wanneer ik nu afdruk voor een nieuwe foto dan duurt het een paar tellen voordat de camera weer beschikbaar is voor de volgende foto. In het begin had ik dat niet en werkte ie gewoon supersnel.
Hij staat meestal op Automatisch ingesteld.
Weet iemand waardoor dat kan komen?
Hoor graag.
Ted

duynduyn
Contacteer:

Re: Vraag over verwerking Sony 77 II

Bericht door duynduyn » zo 12 aug 2018, 20:56

Ander kaartje gebruikt ?

Instelling veranderd van jpg naar RAW of van jpg naar jpg + RAW ?

Formateer het kaartje eens in de camera en probeer het nog eens

gr
Jan

TedV
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door TedV » wo 15 aug 2018, 06:46

Dank voor de tips.

De instelling stond goed op jpg.
Nadat ik een nieuw kaartje had gekocht bleek het probleem helaas nog niet verholpen te zijn.
Het toestel blijft na het maken van de foto een paar seconden nodig te hebben om het weg te schrijven.
Zijn er nog meer suggesties wat het zou kunnen zijn?
Hoor graag.
Ted

duynduyn
Contacteer:

Bericht door duynduyn » ma 20 aug 2018, 14:27

Als een nieuw kaartje hetzelfde probleem oplevert, zou het aan de camera moeten liggen,
een instelling wat het wegschrijven trager maakt, zou ik niet weten, vooral niet met JPG,
die toch redelijk kleiner zijn als RAW.
Ik neem aan dat de 77 II ook de optie biedt om de camera naar de fabrieksinstellingen te
resetten, een poging waard lijkt mij.

groeten
Jan

Seeky

Bericht door Seeky » di 21 aug 2018, 09:31

Er is een mogelijkheid dat Automatische weergave aan staat. Deze instelling geeft de foto nadat hij genomen is een aantal seconden weer wat voor vertraging zorgt. Standaard staat dit op 2 seconden. Als dit uit staat zou je gelijk na het nemen van een foto een volgende foto moeten kunnen nemen.

Aan het geheugenkaartje zal het niet liggen omdat de camera altijd de foto kan wegschrijven in de buffer, tenzij de buffer vol is na het nemen van een serie foto's in een korte tijd.

Edje

Bericht door Edje » wo 22 aug 2018, 08:03

Hoi Ted,

controleer de instellingen van de Noice Reduction (NR) bij ISO en Mulit Images.
Als je deze aan staat zal de camera na iedere foto automatisch NR uit gaan voeren en duurt het langer voordat de camera weer beschikbaar is voor het maken van de volgende foto. Ik heb hetzelfde gehad op mijn a77II. Door deze instelling op OFF te zetten zal de camera weer net zo snel reageren als je gewend was.

Groeten en succes!
Edwin

Plaats reactie